16 Ağustos 2009 Pazar

ÇİÇEK SEVGİSİ

Çocukluğum bahçeli bir köy evinde geçti. Anneannem bahçenin her köşesinde başka bir çiçek yetiştirirdi ve hep bana anlatırdı. Ayrıca meyve ağaçlarımız da vardı. Bu çiçek hastalığı daha sonra anneme ve bana da bulaştı. Daha doğrusu bulaşmış. Koşullar ne olursa olsun her dönemde balkonumda, salonumda hep çiçeklerim oldu. Bu çiçeklere her zaman bilgi edinerek, bilerek, anlayarak bakmaya çalıştım. Onlarla konuştum ve sevdim. Hiçbir zaman hazır çiçekleri alıp dekor olarak oraya buraya oturtmadım, kendim yetiştirmeye çalıştım.
Neticede bahçeli bir yazlık evimiz oldu. Aslında evi almamızın en büyük sebebi de bahçesi idi. İçinde yetişmiş çeşitli meyve ağaçları vardı. Ve tabii çiçek yetiştirmeye elverişli yerler. Doğru şeyler yapabilmek için internet aracılığı ile bilgi toplamaya başladım. Tohumlar topladım, onları tasnif ettim. Bahçemizi hala istediğim hale getiremedim ama elbet olacak.
Sonunda bu çiçeklerle dolu dünyamı herkesle paylaşmaya karar verdim. Resimlerin büyük çoğunluğu kendi bahçemden. Bilgiler tabii ki derlemedir. Eğer ben de bazı kişilere faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana.

3 yorum:

NuR dedi ki...

Sevgili Hümeyra hanım, evinizde ve bahçenizde mutluluk, huzur dolu uzun ve sağlıklı bir ömür dilerim. Deneyimlerinizi paylaşmanız çok yararlı, ben kendi adıma teşekkürler ederim. Ansiklopedik bilgiye ulaşım çok kolay, ama tecrübe sahibi olmak çok zor. Adınıza, kısa bir süre üye olduğum forumda rastladım. Forumun bana kazandırdğı tek değerlisiniz:) Paylaşımlarınızı bahçeli bir evin çocuğu olarak keyifle takibediyorum. Emeğinize sağlık.
Sevgiyle kalın

Hümeyra'nın Not Defteri dedi ki...

Sevgili Nur Hanım, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Bana bir gayret verdiniz, teşvik ettiniz. Bu yaz bahçemden ve çiçeklerimden ayrıyım. Torunumuz oldu, bu sebeple yurt dışındayım. Dönünce neler bulacağım bilmiyorum. Bakan var ama insanın kendisi gibi olmuyor. Herkesin birbirinden öğreneceği şeyler vardır. Ben de vakit buldukça yazılarınızı okuyorum. Sevgiler gönderiyorum.

NuR dedi ki...

Sevgili Hümeyra Hanım, sizi kutlarım, torununuz hayırlı olsun, güle güle büyütün, analı-babalı büyüsün, hayırlı evlat, hayırlı kullardan olsun. Darısı başıma tabii:) Çok haklısınız, insanın kendi işine sahip çıkması başka oluyor, umarım döndüğünüzde güzellikler sizi karşılar. Hayırlı Ramazanlar dileklerimle
Sevgiyle kalın