12 Eylül 2009 Cumartesi

LİLİUM CANDİDUM (BEYAZ ZAMBAK, MİS ZAMBAĞI)


Ben bahçemde Lilium'ları hazır buldum ama onlara gerektiği şekilde bakarak her sene çiçek açmalarını sağlıyorum ve soğanlı çiçekleri yetiştirmekten büyük bir zevk alıyorum. Lilium soğanlarını hiç ellemiyorum, köklerini korumak için kış başında yaprak kuruları ile örtüyorum.
Lale soğanlarını topraktan çıkarıyorum kum içinde karanlık bir yerde saklıyorum ve kış başında yazlıktan eve dönerken toprağa dikiyorum. Nisan ayı ortalarında yazlığa geldiğimde rengarenk çiçeklerimi açmış buluyorum. Lilium'lar biraz daha geç açıyorlar. Çiçeklerin açışını gözlerinizle takip edebiliyorsunuz.

2 yorum:

NuR dedi ki...

Sevgili Hümeyra Hanım, sevdikleriniz ve sevenlerinizle, sağlıklı ve huzurlu nice bayramlar paylaşmanızı dilerim.
20 den fazla mis kokulu zambak soğanım dikilmeyi bekliyorlar. Seradan toprak gelecek, saksı ve yer ayarlanacak... Sonbahar da ekilecek tohumlar sırada bekliyor. İş çok...
Sevgiyle kalın

Hümeyra'nın Not Defteri dedi ki...

Sevgili Nur hanım, cevap yazmakta geciktim özür dilerim. Gecikmiş olarak ben de bayramınızı kutluyorum. Bilgisayarda bir problem oldu bloglara ulaşamadım birkaç gün. Neyse tesadüfen çözdüm. Sevgiler gönderiyorum.