24 Ekim 2009 Cumartesi

CHRYSANTHEMUM (KASIMPATI )








Familyası: Compositae Anavatanı:Uzakdoğudur.
Kasımpatılar, 200 kadar türü bulunan tek yada çok yıllık çiçeklerdir.Yaprakları yeşilin her tonunda çok parçalı, oval yada şeridimsi biçimli, kenarları çoğu kez kaba dişli olur.Salkım halinde ve yalınkat yada katmerli açan bileşik çiçekleri bulunur. Siyah ve mavinin dışında kalan hemen her renkte çiçekleri vardır. Bazı türleri iki renkli olur. Organik madde yönünden zengin ama gevşek yapılı bahçe toprağını sever. Toprak kuruyunca bol su verilmelidir. Ev otamında serin, cam önü veya kapalı camlı balkon ve dış mekanda soğukta iyi sonuç verir. Bol ışık ,direkt güneş ister. Çiçeklenme döneminden önce ve çiçeklenme döneminde fosfor ağırlıklı gübreler kullanılır. Kökten bölme yada yeşil çelikleri ile çoğaltma yapılır.Kökten bölme işlemi ilkbahar ve sonbaharda; yeşil çelikle çoğaltılmaları ilkbahar ve yaz mevsimlerinde yapılmaktadır.

2 yorum:

NuR dedi ki...

Çok güzeller, tam da mevsimleri, solan çiçeklerin yerini sonbaharda fazlası ile dolduruyorlar.
Hümeyra hanımcığım, Dipladenia sundaville in çiçeklenmesi bitince budayacağım, size çeliklerinden yollarım, lütfen almayın.
Sevgiyle kalın

Hümeyra'nın Not Defteri dedi ki...

Evet bahçede bütün çiçekler yavaş yavaş solarken, Kasımpatılar açmaya başlıyor, bahçeler yeniden şenleniyor. Ben de her sene değişik renklerini ekliyorum. Evlerine dönen komşulara birer demet kesip veriyorum. Kalanlarını da kendim gelirken dibinden kesiyorum. Çok uzun süre vazoda dayanıyorlar.
Teklifinize teşekkürler hiç hayır demem. Yeter ki çiçek olsun. Sevgiler gönderiyorum.